Wereldwijd lof voor Heineken. De reden? Deze politiek geladen reclame..

Het Nederlandse biermerk mengt zich namelijk in discussies die gaan over pikante onderwerpen als feminisme, klimaatverandering en de rechten voor transgenders.

De reclame (en bewustwordings)campagne heeft als titel gekregen ‘Worlds Apart: an experiment.’ In het sociale experiment worden twee mensen aan elkaar gekoppeld die compleet verschillende opvattingen hebben over onderwerpen als klimaatverandering, feminisme of transgenders. Deze koppels bouwen gezamenlijk aan een bar en hebben de taak om elkaar tijdens de werkzaamheden allerlei vragen stellen. Zo leren ze elkaar toch enigszins kennen, maar weten ze niet op welke punten ze zo sterk van mening verschillen.

Als de bar eenmaal gereed is, laat Heineken de opnames zien waarin ze hun mening hebben geven over de kwesties. Vervolgens staan de tegenpolen voor een dilemma: weggaan, of drinken ze toch samen een biertje om de tegenstrijdige opvattingen te bespreken?

Wat vond jij van deze opmerkelijke campagne? Laat het ons weten door te reageren op Facebook en vergeet natuurlijk niet om de beelden te delen.

https://youtu.be/8wYXw4K0A3g