Dit café laat onbeleefde klanten meer betalen. Hoe onbeleefder de bestelling, hoe hoger de prijs!

Barista Austin Simms uit het Amerikaanse Roanoke was stellig van mening dat veel klanten wel eens wat hulp konden gebruiken bij hun dagelijkse manieren. Het personeel van een lokaal café werd namelijk te vaak op een onbeleefde manier benaderd. Vaak waren de meest simpele beleefdheidsvormen zoals een eenvoudige ‘hallo’, ‘dank je wel’ of ‘alsjeblieft’ al te veel gevraagd. Klanten zijn namelijk vaak drukker met hun telefoon dan met het persoonlijke contact.

De werknemer besloot daarom uit frustratie een krijtbord buiten het café te plaatsen met daarop een opvallende tekst. Elke zin heeft daarbij een eigen prijs. Hoe onbeleefder de bestelling, hoe duurder deze is. Op deze manier worden nette klanten beloond en onbeschofte klanten terecht bestraft.

Op het krijtbord staan dan ook de volgende teksten:

  • ‘1 kleine koffie’:  $5.00
  • ‘1 kleine koffie alsjeblieft’: $3.00
  • ‘Hallo, ik zou graag 1 kleine koffie willen alsjeblieft.’: $1.75

Maar wat begon als een uiting van frustratie heeft tot wereldwijde aandacht geleid. De zinnen lijken namelijk aan te slaan en hebben voor de nodige inspiratie gezorgd.
Wij vinden het een geweldig initiatief! Deel jij die mening ook? Laat het ons weten via een reactie op Facebook.