Duitse vrouw schrikt zich kapot van Nederlandse prijzen en laat het verschil zien..

De prijzen in Nederland rijzen de pan uit, en dat is niet langer alleen iets wat Nederlanders onder elkaar fluisteren. Een Duitse TikTokker, Liz-Isabell Bulitz, liet haar volgers onlangs kennismaken met de schrikbarende realiteit van een simpel winkelbezoek aan een Nederlandse Kruidvat.

Haar verbazing was oprecht én herkenbaar: shampoo voor bijna acht euro, waar je in Duitsland nog geen vier euro betaalt. Ze legde het vast in een video die razendsnel viraal ging, en met reden. Wat voor ons al normaal begint te voelen, is voor een buitenstaander ronduit absurd.

In de video zien we hoe Liz-Isabell compleet verbijsterd de prijzen op de schappen inspecteert. Bekende merken als Elmex, Nivea en Schwarzkopf staan voor het dubbele op de plank in vergelijking met Duitse drogisterijen.

Haar conclusie is snoeihard maar raak: Nederland is compleet doorgeslagen met zijn consumentenprijzen. En haar verbazing wordt massaal gedeeld.

Vooral vrouwelijke kijkers reageren woedend, omdat producten die ze dagelijks nodig hebben – zoals maandverband, tampons en deodorant – stilaan luxeartikelen lijken te worden.

Het contrast tussen de prijzen in Nederland en Duitsland is schrijnend. Waar de Duitse overheid actief probeert essentiële producten betaalbaar te houden, lijkt dat in Nederland steeds minder prioriteit. De kloof tussen wat iets zou moeten kosten en wat het daadwerkelijk kost wordt steeds groter.

En dat raakt mensen dagelijks, vooral in tijden waarin alles al duurder wordt. Wie in Nederland een standaard drogisterij binnenloopt, krijgt bijna een culture shock in eigen land. Niet gek dus dat Liz-Isabells video inmiddels meer dan een miljoen keer bekeken is.

Consumenten trekken steeds vaker aan de bel, maar lijken nauwelijks gehoord te worden. Veel mensen vragen zich af waar het eindigt, als zelfs basisverzorging onbetaalbaar wordt.

Een simpel bezoekje aan de drogist laat inmiddels een deuk achter in de portemonnee. Het roept de vraag op wie er nog daadwerkelijk profiteert van deze prijsexplosie, behalve de ketens zelf.

Terwijl burgers worstelen met vaste lasten en stijgende boodschappenprijzen, blijft ook de drogisterij niet buiten schot.

Bekijk de video hieronder:

Bron: Vkmag.com