Elkaar helpen, dat is het minste wat je kunt doen. Dat geldt zeker voor oudere mensen die lang niet altijd meer zelfstandig zijn.
In de video hieronder zien we een oude klant van FedEx die op het moment van bezorgen ten val komt en uitdrukkelijk om hulp vraagt bij de man die het pakketje levert. In plaats van even terug te lopen, weigert de bezorger echter om de oude man weer op de been te helpen. Zijn antwoord is “Dat kan ik niet doen, chef. Het spijt me”. De man van 89 jaar oud reageert daar wat wat beduusd op met een “Oh, oké”. De man heeft dementie en heeft 10 minuten wachten tot iemand hem overeind zou helpen. Nu zijn er verschillende reacties op het bericht, want sommige mensen stellen dat het wellicht te maken heeft met het coronabeleid van postbezorg bedrijven die alleen contactloos bezorgen nastreven. Anderen zeggen dat de boel op stelten zou staan als het andersom was (de oude man is blank, de bezorger is donker).
FedEx heeft al excuses gemaakt en heeft daarbij niets laten vallen over het contactloos bezorgen, dus de reden waarom de bezorger niet wilde helpen is niet duidelijk.
Wat vind jij van dit moment? Laat het weten door te reageren op dit bericht.