Prorail komt met een dubbelzinnige campagne. Met niemand minder dan jandino in de hoofdrol!

Jongeren gedragen zich nog altijd onverantwoord bij spoorwegovergangen. Reden genoeg voor ProRail om een nieuwe campagne te lanceren om het bewustzijn hierover te vergroten. En daarbij is op een wel heel originele manier te werk gegaan. We zien dan ook een knettergekke Jandino Asporaat in de hoofdrol. Compleet met lange haren, een wit jasje, gouden kettingen en een o zo ‘zwoele’ stem.

De campagne is volgens ProRail nodig, omdat er nog altijd mensen onverantwoord oversteken bij een spoorwegovergang, zelfs als de rode waarschuwingslampen branden. Het zijn met name jongeren die zich helemaal niets van het signaal aantrekken. Alleen in 2016 hebben er dan ook al twintig ongelukken plaatsgevonden bij gevaarlijke overgangen.

De opmerkelijke campagne, genaamd ‘Doe ’t veilig’, probeert de jongeren te bereiken door humor in te zetten. En wie anders dan Jandino leent zich dan uitstekend voor de boodschap? De campagne zit, zoals de naam al enigszins doet vermoeden, vol dubbelzinnige en seksueel getinte opmerkingen. We hebben ons dan ook doodgelachen bij het zien van deze opmerkelijke campagne. Benieuwd geworden? Bekijk hieronder dan de video’s.

Ook zo gelachen om dit spotje? Maak iemand anders dan aan het lachen en deel dit hilarische filmpje.

https://youtu.be/hmLl9B8XRLY